Monday, August 9, 2010

Info Panas: Karnival Kesenian Rakyat Dekat Bukit Beruntung Tercemar Dan Diboikot Gara-Gara Ahli Panel Forum Perdana Ehwal Islam Hentam Anwar

Ini satu berita panas yang baru kami terima. Ia berkaitan dengan Karnival Kesenian Rakyat anjuran puak-puak UMNO BN di Dataran Sentosa, Bukit Beruntung hujung minggu lalu. Karnival yang penuh dengan aktiviti kesenian dan sukaneka itu dikatakan telah dicemari dengan unsur politik keterlaluan yang menyebabkan orang ramai kecewa. Ia berlaku pada malam Forum Perdana dimana orang ramai telah bertindak meninggalkan pentas utama ketika forum berlangsung. Ia berikutan tindakan ahli penal yang secara terang-terangan "membantai" Datuk Seri Anwar Ibrahim. Difahamkan, selepas memberi ucapan salam ahli panel yang dipercayai "ustaz UMNO" itu terus berapi-rapi menuduh "Anwar Yahudi dan Kafir" dan bermacam-macam lagi "ayat power" yang digunakan. Tersentak dengan kata-kata ahli panel tersebut, beratus-ratus orang tetamu majlis itu bertindak "angkat kaki" dan meninggal terus majlis berkenaan. Mereka kecewa dengan "keletah" ahli panel yang tidak profesional dan "buta mata" itu sebenarnya. Menurut sumber, hadiah terdapat lebih 100 hadiah sukaneka "tersadai dan tiada penerima", akibat tindakan "boikot" majlis berkenaan. Majoriti peserta sukaneka telah meninggalkan majlis berkenaan akibat terlalu marah dengan sikap ahli panel "bangang" itu. Akibatnya banyak hadiah berupa hamper "tersadai", malah difahamkan penonton yang tinggal untuk menyaksikan forum itu pun hanya ada sekitar 10 hingga 20 orang sahaja. Itu pun selepas dicampurkan dengan "kerusi dan tiang kanopi" sahaja. Kasihan benar melihat pengacara majlis yang terpaksa "terpekik terlolong macam polong" memanggail nama-nama peserta untuk diberikan hadiah acara sukaneka. Rupa-rupanya kesemua mereka sudah balik dan meninggalkan majlis sebelum waktunya, gara-gara geram dengan adengan panas dan sikap ahli panel forum yang tidak bertamadun itu.

[Inilah padahnya, bila buat kerja tidak kena pada tempatnya. Apakah mereka fikir rakyat semua bodoh dan bangang macam puak-puak UMNO?. Sebenarnya, banyak lagi acara lain yang cuba diselitkan politik oleh mereka sekarang ini. Apakah tidak cukup dengan media arus perdana yang kerjanya hari-hari meracun minda rakyat agaknya. Jika di kawasan kampung dan felda mungkin mereka boleh lakukan perbuatan tersebut. Namun, syabas dan tahniah buat warga Bukit Beruntung kerana lebih bijak dan pandai untuk membuat penilaian. Semoga tindakan ini menjadi pengajaran agara mereka lebih berhati-hati dengan program yang lain selepas ini hendaknya. Rakyat perlu mengajar mereka supaya mereka sedar diri akhirnya dan dapat kembali ke pangkal jalan selepas ini nanti!].

No comments: