Monday, August 9, 2010

Sensasi: Hubungan Romantis Dengan Timbalan Pendakwa Raya, Terbuktilah Kini Saiful Bukhari Memang Seorang "Jantan Curang" Sebenarnya !!

Berita paling panas, sensasi dan sungguh mengejutkan apabila Peguam Negara Gani Patail mengesahkan Timbalan Pendakwa Raya Farah Azlina Latif telah digugurkan daripada pasukan pendakwaan yang mengendalikan kes liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dua hari lalu. Langkah itu kononnya diambil susulan dakwaan bahawa Farah Azlina mempunyai "hubungan romantis" dengan saksi utama kes tersebut iaitu Si Saiful Bukhari Azlan. Kita tidak kisah siapakah Farah Azlina ini sebenarnya, namun dengan apa yang berlaku ini ia jelas amat mengejutkan kita. Tambahan pula, Saiful dikatakan sudah mempunyai "tunang" sebelum ini. Apa yang berlaku ini jelas sekali membuktikan bahawa anak muda ini memang seorang "jantan curang" sebenarnya. Beliau jelas curang kepada tunang sendiri dan sanggup membuat "hubungan romantis" dengan pihak yang terlibat mengendalikan kesnya. Jika inilah yang berlaku, maka mungkin juga Saiful turut mempunyai "hubungan intim" dengan barisan peguam dan pendakwaraya itu sendiri. Siapa tahu dia turut mengadakan hubungan tersebut? Selepas ia dibuktikan terhadap Farah Azlina. Maka itu, apakah kita boleh percaya kepada "jantan" seperti ini. Beliau jelas "tidak tahu malu" dan sanggup merosakka maruahnya sendiri sedangkan dia sudah menjadi "tunangan orang". Sikap Saiful ini juga jelas membukti yang dia bukanlah seorang manusia yang mempunyai "akhlak" yang baik. Sebab itu, kita tidak dapat menerima kes yang berlaku ke atas dirinya itu sebenarnya. Apa yang jelas, kita melihat beliau memang tidak bermatuah dan sanggup menjual harga diri untuk kepentingan dirinya sendiri. Malu dan balasan diakhirat nanti bukan perkara pokok baginya. Apa yang penting ialah populariti dan habuan duniawi yang bakal diperolehi. Jika tidak, masakan seorang Timbalan Pendakwaraya seperti Farah Azlina boleh menjalinkan "hubungan romantis" dengan mangsa liwat sepertinya itu. Soalnya sekarang, ke manakah pergi si tunangan Saiful itu agaknya?. Kenapa beliau tidak berani mengeluarkan kenyataan dalam hal ini. Mungkinkah juga betul apa yang diwar-warkan sebelum ini yang tunangnya itu telah meninggalkan Saiful selepas mengetahui jantan itu kini sudah "hilang teruna" agaknya!. Kisah cinta Saiful dengan peguam ini adalah berita sensasi yang amat melucukan sebenarnya. Ia hanya terjadi di negara Malaysia yang kononnya merupakan sebuah negara yang mengamalkan undang-undang antara yang terbaik di dunia ini.

[Terbuktilah kini siapakah si Saiful Bukhari ini sebenarnya. Sanggup menjual maruah dan tidak dapat membezakan yang mana hak dan yang mana batil. Beliau kini terperangkap antara dua persimpangan dan kami juga mendapat sumber bahawa beliau kini hidup mewah di sebuah kondominium di pusat bandaraya Kuala Lumpur. Saiful boleh menipu setengah pihak, tapi beliau harus sedar bahawa umat Islam seluruh dunia melainkan Islam UMNO kini sedang mencaci dan menghina dirinya. Bukan sahaja orang biasa, malahan juga termasuk golongan ulamak itu sendiri. Beliau wajar kembali ke pangkal jalan jika ingin mencari kebenaran. Apapun, kita nantikan perbicaraan kes liwatnya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim nanti. Benarkah kata setengah pihak yang Anwar mungkin terpenjara semula dalam bulan Ogos ini].

No comments: